روش‌های مبل شویی خانگی و مواد شوینده مورد استفاده

روش‌های مبل شویی خانگی و مواد شوینده مورد استفاده

برخی از لکه های روی مبل را می شود به راحتی با روش ها و محلول های خانگی از روی مبل پاک نمود و برخی دیگر از لکه ها اساسی تر و سخت تر هستند از این رو برای پاک شدن نیاز به تجربه بیشتر و دستگاه ها و محلول های قوی تری است و مبل شویی خانگی برای آنها کارساز نیست و باید برای رهایی از این لکه های سخت به سراغ متخصص در این زمینه بروید و شستن مبل ها را به مبل شویی های کاردان بسپارید.

بسیاری از افراد فکر می کنند نظافت و تمیزی مبل کاری بس دشوار است از این رو قدمی برای نظافت مبل بر نمی دارند. باید گفت که تمیز کردن مبل کاری سخت و پیچیده نیست و تنها باید دانش کافی پیرامون این کار داشته باشید چرا که اگر دانش کافی را نداشته باشید و از قبل آموزش ندیده باشید به راحتی اقدامی که انجام می دهید که می تواند شما را به سمت آسیب رساندن به مبلتان سوق دهد.

زمانی که نحوه صحیح روش های نظافت مبل را آموزش ببینید خواهید دید این تمیزکردن مبل چه لذتی به شما ارزانی خواهد کرد چرا که مبلمان از وسایل مهم در منزل به حساب می آید و در صورت کثیفی، زیبایی منزل را از بین می برد.

ما در این جا به چند ترفند و راه کار برای مبل شویی خانگی اشاره می کنیم که به راحتی به آن دسته از افرادی که دوست دارند خود مبل هایشان را شستشو دهند و نظافت نمایند، آموزش داده شود تا کار نظافت را با لذت و علم انجام دهند.

نکات مهم در مبل شویی خانگی

قبل از انجام تمیزی و نظافت مبل باید به این دو اصل توجه داشته باشید :

اول اینکه کثیفی روی مبل به چه علت ایجاد شده است. اگر تنها گرد و خاک روی مبل نشسته باشد و این کثیفی در صورت گرد و غبار باشد، نیازی به ماده خاصی برای تمیزی مبل نیست و تنها این امر با جارو زدن مبل از بین میرود. در این مورد میتوانید از غلتک های جمع کننده مو و پرز هم کمک بگیرید و اینگونه سطح کثیف مبل را که بر اثر گرد و خاک صورت گرفته است پاک نمایید. در این روش توسن های مبل و درز ها به راحتی نظافت می شوند.

مورد بعدی که باید توجه داشته باشید این است که بدانید پارچه مبل شما از چه جنسی است. زیرا برخی مواد شستشو برای برخی پارچه ها مضر هستند و به تار و پود پارچه آسیب می رسانند.

پس در ابتدا نیاز هست که ما هم لکه را و هم پارچه مبل را شناسایی کنیم تا اینگونه بتوانیم اقدامات لازم را برای نظافت مبل انجام دهیم.

زمانی که میخواهیم مبل شویی خانگی را انجام دهیم بهتر است که از شوینده های خانگی برای نظافت مبل استفاده کنیم زیرا این شوینده ها هم در دسترس هستند و هم استفاده از آن ها به صرفه است.

محلول های مبل شویی خانگی

ما در این مقاله به چند تا از محلول های شستشوی خانگی مبل اشاره یکنیم امیدواریم این محلول ها برای شما عزیزان کارایی داشته باشد:

صابون مایع برای مبل شویی خانگی

استفاده از صابون مایع و آب ساده ترین روش استفاده برای تمیزی مبلمان است که به راحتی میتوان این محلول آب و صابون مایع را درست کنید و پارچه ای تمیز و سفید را به این محلول آغشته نمایید و به آرامی پارچه را روی لکه مبل بکشید تا لکه پاک شود و در آخر هم با پارچه سفید خشک کن محل مرطوب شده را خشک نمایید.

استفاده از محلول آب و صابون مایع برای مبل هایی از جنس مخمل و یا مبل استیل بسیار کارایی دارد.

الکل سفید برای مبل شویی خانگی

در صورتی که لکه ایجاد شده بر روی مبل سخت باشد و به راحتی پاک نشود باید از الکل سفید برای از بین بردن لکه استفاده نمایید. پارچه خشک را به الکل سفید آغشته کرده و روی پارچه مبل به آرامی بکشید تا لکه پاک شود.

توجه داشته باشید که پارچه مبل بر اثر استفاده از مبل آسیبی نمیبیند.

نمک برای مبل شویی خانگی

لکه های چربی و نوشابه با نمک پاک می شوند.اینگونه که باید مقداری نمک را روی لکه بریزید و بعد از چند دقیقه نمک را با اسفنج نمدار از روی مبل پاک نمایید تا لکه از بین رود. توجه داشته باشید که نمک برای لکه های قدیمی جوابگو نیست.

محلول نشاسته برای مبل شویی خانگی

محلول نشاسته در دسته بهترین محلول های شستشوی مبل دسته بندی می شود . مقداری نشاسته را در آب حل نمایید سپس روی لکه ایجاد شده ای محلول را بریزید و کمی صبر کنید تا خشک شود و روی لکه اثر کند، بعد از آن به آرامی لکه را بتراشید و مطمئن شوید که رد آن از بین رفته است.

سرکه برای مبل شویی خانگی

سرکه سفید محلول قوی و عالی برای تمیزی مبل می باشد. سرکه برای پاک کردن خیلی از لکه ها چه بر روی مبل چه بر روی دیگر سطوح موثر است. دستمال نرم سفید تمیزی را به سرکه آغشته نمایید و روی لکه ایجاد شده به آرامی بر روی مبل بکشید تا لکه روی مبل از بین برود.

حبه قند برای مبل شویی خانگی

برای پاک کردن لکه زردی سیگار میتوانید از حبه قند استفاده نمایید. حبه قند را باید روی لکه زرد سیگار بکشید تا لکه از بین برود. برای مبل هایی که پارچه هایی با الیاف مصنوعی دارند می توانید از آب لیمو استفاده کنید.

در صورتی که لکه های مبل شما اساسی تر باشد باید از محلول های شیمیایی در بازار استفاده نمایید که استفاده از این محلول ها را توصیه نمی کنیم چرا که بر روی این محلول ها مشخص نکرده که برای کدام جنس پارچه ها مناسب است و تنها کلمه همه مبل ها را آورده است و این می تواند بعد از پاک کردن مبل، آسیب به مبل را به همراه داشته باشد.

از این رو زمانی که لکه های اساسی روی مبل شما ایجاد شده بود بهتر است کار را به دست کاردان و متخصص در زمینه شستشوی مبل بسپارید تا کار شستشو و نظافت مبلتان بدون هیچی آسیبی و در کمترین زمان انجام شود. مبلشویی دلفین خدمات مبل شویی در پرند و تهران را به مشتریان عزیز ارائه میدهد. کارشناسان مبل شویی دلفین شما را در پاکسازی و تمیزی مبل هایتان یاری کرده و سخت ترین مبل ها را از روی مبلمان پاک نماید.

مبل شویی دلفین در کمترین زمان با دقت و سرعت کار مبلشویی در محل برایتان مقدور میسازد. این مبل شویی دارای بهترین و حرفه ای ترین دستگاه های مبل شویی است و از بهترین و مرغوب ترین و بی ضرر ترین مواد شوینده برای تمیزی مبل استفاده می کند.

4.7/5 - (13 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس بگیرید