چه محصولاتی برای تمیز کردن مبلمان استفاده کنم؟

چه محصولاتی برای تمیز کردن مبلمان استفاده کنم؟

در نظافت منزل تمیز کاری و شستشوی مبل از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا که اگر لکه یا کثیفی روی سطح مبل باشد به راحتی خود را منزل نشان می دهد و اعلام حضور می کند. پاک کردن و نظافت مبل به راحتی اتفاق نمی افتد ؛ برای تمیز کردن مبلمان به مواد شوینده و پاک کننده مناسب که هم بر روی لکه ایجاد شده در سطح مبل، اثر پاک کنندگی داشته باشند و قوی عمل کرده و لکه را پاک نمایند و هم اینکه به پارچه مبل آسیبی وارد نسازند که هر دو مورد بسیار مهم می باشند.

برای انتخاب مواد پاک کننده و شوینده مناسب باید به مواردی چون میزان تمیزکنندگی، استفاده آسان و در دسترس بودن ، عدم آسیب به بافت پارچه مبل و همچنین هزینه مواد شوینده مد نظرمان توجه نمایید .

مبلمان منزل یا محل کار، بر اثر نشستن گرد و غبار بر روی آن ها و ریختن مواد غذایی یا جوهر و یا گرفتن رنگ لباس های نامرغوبی که رنگ می دهند، کثیف شده و یا لکه روی سطح آن ها ایجاد می شود. هر لکه و کثیفی برای از بین رفتن و پاک شدن راه و روش صحیح به خود را دارد. از این رو شناسایی نوع لکه ایجاد شده برای پاک کردن این لکه اهمیت دارد.

برای شستشوی مبلمان باید به جنس مبل هم توجه داشته باشید چرا که با هر روشی نمی توان مبل ها را شستشو داد چرا که برخی از مبل ها از جنس های ظریف تر و حساس تر هستند و رویه ممکن است در مقابل مواد شوینده ای که استفاده می کنید از خود مقاومت نشان ندهد و بافت رویه آسیب ببیند.

توجه داشته باشید قبل از شستشوی مبل باید سطح مبل و حتی درز ها و کناره های مبل ، زیر تشک ها و بالشتک ها و در کل همه قسمت های مبل با جارو برقی جارو زده شود تا همه آشغال ها و گرد و غبار از مبل پاک گردد و بعد از آن برای پاک کردن پرز ها و موهای حیوانات که با جاروبرقی جمع آوری نشده از پرزگیر استفاده شود تا پرز ها و موها کاملا از سطح مبل از بین برود.

بعد از استفاده از محلول مناسب هر لکه روی مبل خود، باید سطح مبل حتما خشک شود تا لکه روی مبل ایجاد نگردد و مبل بوی ماندگی نامطلوب نگیرد.

مواد شیمیایی موجود در بازار برای برخی رویه های مبل مضرر هستند و بعد از پاک کردن لکه از روی مبل، سبب آسیب به بافت مبل می شوند و اینگونه عمر مبل را کاهش می دهند . پس خیلی مهم است که چه موادی را برای شستشو انتخاب می کنید.

برای استفاده از محلول های شستشوی خانگی هم باید توجه داشته باشید که برای هر لکه محلول و ترکیب مخصوص به خود را استفاده نمایید تا موثر بیفتد. اگر در این مورد تخصص ندارید مبلشویی دلفین خدمات مبل شویی در پرند ، اسلامشهر و تهران را با بهترین قیمت در محل شما ارائه میدهد و بهتر است از تخصص کارشناسان این مجموعه بهره ببرید.

از چه محصولاتی برای تمیز کردن مبلمان استفاده کنم؟

ما در اینجا به شما برخی از محلول ها و ترکیب های موثر برای شستشوی مبلمان و پاک کردن لکه های مبل اشاره می کنیم.

محلول آب و صابون برای تمیز کردن مبلمان

محلول آب و صابون برای تمیز کردن سطوح مبل بسیار موثر و کاراست و تمیزی مبل را با خود به دنبال دارد.

نمک برای تمیز کردن مبلمان

اگر لکه ای از جنس چربی روی مبل ایجاد شده است را با نمک خشک می توانید از بین ببرید. توجه داشته باشید که لکه های قدیمی در کل به سختی پاک می شوند.

اگر نوشابه روی مبل ریخته شده است باید با ریختن قدری نمک روی لکه و قدری تحمل، زمان داده و بعد نمک را با اسفنج نرمی پاک نمایید.

الکل سفید برای تمیز کردن مبلمان

اگر جوهر یا رنگ روی مبل ریخته شده است با دستمال تمیز آغشته به الکل سفید لکه جوهر ایجاد شده را پاک نمایید.

توجه داشته باشید که هر ترکیبی را که استفاده می کنید حتما روی قسمتی از مبل که دور از چشم است استفاده کنید و بعد از رضایت از نتیجه کار، آن را روی رویه مبل به کار ببرید.

ترکیب نمک و الکل برای تمیز کردن مبلمان

برای از بین بردن لکه چربی می توانید از ترکیب نمک و الکل استفاده کنید. الکل و نمک را ترکیب نموده و سپس پارچه ای را آغشته به محلول کرده و روی لکه چربی بکشید تا لکه پاک شود.

به خاطر داشته باشید که هر ترکیبی را که استفاده می کنید حتما روی قسمتی از مبل که دور از چشم است استفاده کنید و بعد از رضایت از نتیجه کار، آن را روی رویه مبل به کار ببرید.

پودر بچه برای تمیز کردن مبلمان

پودر بچه هم در پاک نمودن لکه های چربی موثر است و تنها باید به آن قدری زمان دهید تا لکه کاملا از بین برود.

محلول نشاسته و آب برای تمیز کردن مبلمان

برای پاک کردن لکه خون بهتر است از محلول نشاسته و آب استفاده کنید. قدری از محلول را روی لکه بریزید و زمان دهید تا خشک شود و بعد لکه را با دست بتراشید و با دستمال مرطوب سطح را پاک کنید. خواهید دید که این محلول نشاسته موثر عمل کرده است.

سرکه برای تمیز کردن مبلمان

لکه های رنگی مثل لکه چای را می توان با دستمال تمیز آغشته به سرکه پاک نمود.

شیر برای تمیز کردن مبلمان

لکه های جوهر و رنگ را با شیر می توان تمیز نمود. مقداری شیر را روی لکه بریزید وخواهید دید که با گذشت قدری زمان لکه پاک می شود. ولی توجه داشته باشید که شیر چربی دارد و سپس باید لکه شیر را پاک نمایید.

ترکیب جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن مبلمان

ترکیب جوش شیرین و سرکه در پاک کردن لکه های رنگی نوشابه ، قهوه و چای موثر است.

یخ برای تمیز کردن مبلمان

استفاده از یخ برای از بین بردن و پاک نمودن مواد و لکه های چسبنده چون آدامس و چسب بسیار مفید است. با استفاده از یخ می توان لکه های قهوه و چای را هم پاک نمود. تنها باید قالب یخ را روی لکه ایجاد شده کشید و سپس با دستمالی خشک نمود.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس بگیرید