راهنمای نگهداری و تمیزکاری مبلمان پارچه‌ای

راهنمای نگهداری و تمیزکاری مبلمان پارچه‌ای

در این مطلب به راهنمای نگهداری و تمیزکاری مبلمان پارچه‌ای خواهیم پرداخت با مجله آموزشی مبل شویی دلفین همراه باشید:

نکات طلایی قبل از خرید مبل پارچه ای

قبل از خرید مبل پارچه ای حتما به این نکته ها توجه نمایید

مبلمان کالایی ارزان قیمت نیست و به عنوان کالای لوکس وارد منزل ایرانی ها شده است پس باید طریقه نگهداری و نظافت آن را خوب بدانیم تا طول عمر مبل را افزایش داده و این گونه صرفه اقتصادی برایمان به دنبال داشته باشد.

قبل از خرید مبل در نظر داشته باشید که مبلی را انتخاب نمایید که هم کیفیت پارچه خوبی داشته باشد و هم کیفیت چوب بکار رفته در مبل مناسب باشد تا هزینه بی خود برای خرید مبل بی ارزش ننماییم.

بعد از خرید مبل برای نگهداری و مراقبت از مبل پارچه ای باید مواردی را رعایت نمایید تا طول عمر مبلتان افزایش نمایدو دیرتر فرسایش یابند.

قبل از تمیز کردن و شستشوی مبل ها

قبل از تمیزی و نظافت مبل ها به خوبی مبل ها را نظاره کنید، اگر مبل دارای راهنمای شستشو بود مطابق دستورالعمل انجام دهید و کار نظافت مبل را از روی راهنما پیش ببرید.

کارگاه های تولیدی مبل با توجه به جنس پارچه هر مبل لیبلی را روی مبل قرار می دهند که راهنمای شستشوی مبل می باشد و هر مبل شیوه ی مناسب به خود را دارد.

به علامات اختصار روی مبل دقت بفرمایید تا ببینید که برای نظافت مبل قادر هستید از آب استفاده کنید یا باید تنها از جاروبرقی برای نظافت استفاده نمود.

حال باید به خوبی لکه ها را بررسی نمایید تا ببینید که این لکه های روی مبل بر اثر چه چیزی ایجاد شده اند تا حلال و ماده مناسب برای از بین بردن مبل را انتخاب نماییم.

بهترین ها برای تمیزی و نظافت خانگی مبل های پارچه ای

جاروبرقی

با جاروبرقی گرد و غبار روی مبل پارچه ای و آشغال درز ها و کناره های مبل را می توان جمع آوری نمود.

برس پرزگیر

با برس پرز گیر موها و پرزهای حیوانات که با جاروبرقی جمع آوری نشده است را با برس پرزگیر می توان جمع آوری نمود.

بخارشوی

برای شستشوی مبل های پارچه ای می توان از بخارشوی استفاده نمود که همانطور که قبلا هم گفته شد استفاده زیاد از بخارشوی برای مبل های پارچه ای پوسیدگی و تغییر رنگ را به دنبال خواهد داشت.

سرکه ، جوش شیرین

سرکه ، جوش شیرین و آب هم از جمله مواد شوینده خانگی می باشند که کم خطر تر برای مبل ها هستند و هم اینکه در منزل در دسترس هستند.

توجه باید داشته باشید که برای پاک کردن لکه هایی که روی مبل ایجاد می شود باید سرعتی وارد عمل شوید و به محض ایجاد شدن لکه روی مبل سریعا اقدام به از بین بردن و تمیزی لکه نمایید زیرا اگر به لکه زمان بدهید در طی زمان داده شده سخت تر می شود و پاک نمودن آن به سختی انجام خواهد شد.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از هر ترکیب پاک کننده خانگی باید حتما حتما روی مبل را جاروبرقی بکشید و سپس برس پرزگیر هم بکشید تا تمامی سطح مبل پارچه ای عاری از پرز و گرد و خاک و زباله شود و سپس از ترکیب مورد نظر استفاده نمایید. این ترکیب را هم باید اول در سطحی از پارچه که دور از دید است امتحان کنید و بعد از اطمینان از عدم ایجاد اثر منفی روی پارچه و بی خطر بودن ترکیب برای پارچه مبل، روی سطح مورد نظر بکشید.

نکات کلیدی برای نگهداری و تمیزکاری مبلمان پارچه‌ای

* در صورتی که به طور همیشگی از روی مبل استفاده ندارید بهتر است که روی مبل را با کاوری ضد رطوبت بپوشانید. گرچه این شیوه را هر کسی نمی پسندد و دوست دارد که زیبایی مبل در منزل همواره جلوی چشم باشد.

* اگر مبلتان بدنه ی فلزی دارد می توانید با آب و سرکه رسوب ایجاد شده بر روی این قسمت ها را از بین ببرید.

* اگر مبلتان پارچه ای نیست برای تمیزی مبل می توانید از آب برای تمیزی استفاده نمایید ولی اگر مبلتان پارچه ای هست با آب این تمیزی را انجام ندهید زیرا بر روی پارچه لک ایجاد می شود.

* اگر مبل بدنه ای چوبی دارد باید بعد از شستشو حتما در مقابل نور خورشید قرار بگیرد تا طبیعی خشک گردد و چوب مبل آسیب نبیند.

* مبلمانتان را هفته ای یکبار گرد گیری نمایید تا سطح پارچه ی مبل از بین نرود و نیازی به شستشوی پیدا نکند زیرا گرد و خاک، سبب کثیفی مبل خواهند شد.

* برای سلامت مبل باید از گذاشتن مبل کنار شومینه و بخاری خودداری نمایید زیرا حرارت به مرور سبب از بین رفتن و باز شدن تار و پود پارچه مبل خواهد شد.

* استفاده بیش از حد از بخارشوی موجب می شود که رطوبت به مبل نفوذ کند و در نتیجه پوسیدگی مبل را به همراه دارد پس نباید چندین بار از بخار شوی استفاده نمود.

* مبلمان را در طولانی مدت در مقابل نور خورشید قرار ندهید چرا که هم رنگ پارچه تغییر می کند و ظاهر رنگ پریده به خود می گیرد و هم اینکه تار و پود پارچه در اثر نور خورشید و حرارت ایجاد شده از نور خورشید از هم باز می شود و حالت پوسیده به خود می گیرد.

* هنگام شستشوی مبل پارچه ای توجه داشته باشید که از مواد شوینده ای که سبب سایش پارچه مبل می شوند استفاده نکنید.

* مبل پارچه ای را با فشار زیاد آب شستشو ندهید زیرا تار و پود پارچه مبل در اثر فشار زیاد آب از هم باز می شوند و پارچه مبل فرسایش میابد.

* برای شستشوی توسن ها و بالشتک ها اصلا از ماشین لباس شویی استفاده نکنید چرا که لباسشویی رنگ بالشتک ها را تغییر می دهد و هم اینکه سایش پارچه را هم سبب می شود.

* مبل های پارچه ای در عین زیبایی و جذاب نمودن فضا، به راحتی کثیف می شوند و می توانند تمیزی فضا و محیط را از بین ببرند پس شستشوی مبل پارچه ای و نحوه ی شستشوی آن بسیار اهمیت دارد.

استفاده از مبلشویی ها برای شستن و نظافت مبل ها

برای شستشوی مبل ها می توانید از شرکت های مبل شویی هم استفاده نماید و این کار بهترین انتخاب برای شستشوی مبل می باشد چرا که مبل شویی ها کادری مجرب و با تجربه در زمینه شستشوی مبل دارند از این رو کاملا واقف به این هستند که مبل شما را با چه موادی و از چه طریقی شستشو دهند و از همه مهمتر هم مبل شویی ها دارای دستگاه های مبل شویی مدرنی هستند که مبل ها را با دقت و ظرافت و بدون هیچ آسیبی شستشو می دهند.

مبل شویی ها مواد شستشوی بی خطری را استفاده می کنند تا در عین پاک کنندگی بالا، برای پارچه مبل هم خطری نداشته باشد و در کمترین زمان و با دقت تمام شستشو انجام گیرید.

اگر به خدمات مبل شویی در اسلامشهر تهران نیاز دارید مبل شویی دلفین می تواند انتخاب خوبی برای شستن مبل هایتان باشد چرا که مبل شویی دلفین در تهران و پرند و اسلام شهر به صورت اختصاصی در زمینه مبل شویی فعالیت دارد و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

این مبل شویی دارای دستگاه های اختصاصی مدرن مبل شویی است که در کنار استفاده از مواد شستشوی کم خطر برای پارچه مبل، مبل ها را با ظرافت و دقت تمام شستشو میدهند. مبل شویی دلفین کادری با تجربه و ماهر در زمینه شستشوی مبل دارد از این رو با خیال راحت مبل ها را به این مبل شویی بسپارید تا شستشوی مبل هایتان در کمترین زمان انجام شود و هیچ خطری مبلتان را تهدید ننماید.

4.7/5 - (6 امتیاز)

1 در مورد “راهنمای نگهداری و تمیزکاری مبلمان پارچه‌ای”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس بگیرید