راهنمای انتخاب مبلمان مناسب برای فضاهای با رطوبت بالا

راهنمای انتخاب مبلمان مناسب برای فضاهای با رطوبت بالا

آب و هوا بسیار بر میزان عمر مبل موثر است که کمتر کسی از این موضوع اطلاع دارد و کلا کمتر به این موضوع پرداخته شده است. کشور ایران دارای اقلیم و آب و هوای متنوعی است از این رو قبل از خرید مبل حتما به آب و هوای مکانی که هستید توجه نمایید و هر مبل را با توجه آب و هوای آن منطقه خریداری نمایید. در ادامه با مبلشویی دلفین همراه باشید تا راهنمای انتخاب مبلمان مناسب برای فضاهای با رطوبت بالا را مطالعه کنیم:

مبل مناسب برای مناطق مرطوب

در مناطق مرطوب مبلمان با بدنه فلزی و استیل عمر کوتاه تری نسبت به مناطق خشک دارند. رطوبت موجود در هوا دشمن سرسخت فلز است از این رو مبلمان استیل و فلزی گزینه مناسبی برای مناطق مرطوب نمی باشد.

مبل چوبی انتخاب مناسبی برای آب و هوای مرطوب است. چوب به آسانی می تواند در آب و هوای مرطوب دوام آورده و برای شما یک انتخاب هوشمندانه باشد و اینگونه شما را تا مدت ها از خرید و تعویض مبل بی نیاز نماید.

به جنس پارچه مبل هم توجه نمایید که نباید این پارچه از جنس چرمی و یا پلاستیک باشد زیرا رطوبت موجود در هوا سبب می شود تا فرد عرق نموده و نشستن روی مبل به سختی برایش انجام شود. برای مناطق دارای آب و هوای مرطوب پارچه های کتان و پنبه گزینه مناسبی محسوب می شوند.

مبل مناسب برای مناطق گرم و خشک

عمده نواحی کشور ایران دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد. آب و هوای گرم و خشک تاثیر مخربی بر روی مبل نخواهند داشت و دست شما عزیزان برای انتخاب باز است و هر مبلی را که می پسندید برای منزل انتخاب نمایید.

در مورد پارچه و الیاف مبل هم توجه داشته باشید که با توجه به اقلیم گرم و خشک بهتر است از الیاف مصنوعی استفاده نشود زیرا که هوا در این مناطق گرم است و این الیاف مصنوعی سبب می شود که هنگام نشستن بر روی مبل، احساس راحتی نداشته باشید. پس بهترین گزینه برای مناطقی با آب و هوای گرم و خشک ، الیاف طبیعی است.

مبل مناسب برای آب و هوای سرد و خشک

مناطق غرب و شمال غربی دارای آب و هوای سرد و خشک هستند. این مناطق در بیشتر روزها، هوای سرد دارند.

آب و هوای سرد و خشک تاثیر مخرب و مضری بر روی مبل ندارد و شما باز هم می توانید هر مبلی که به چشمتان زیبا می باشد را تهیه نمایید. تنها نکته مهم برای خرید مبل در مناطق سرد و خشک آن است که با توجه به سرد بودن هوا بهتر است که الیاف بکار رفته در مبل، الیاف طبیعی و پنبه ای و همچنین پشم و شیشه باشد. مناسب ترین پارچه برای مناطق سرد و خشک پارچه های کتان و پنبه است که این گزینه می تواند عمر مبل شما را در این مناطق افزایش دهد. با یک انتخاب درست و صحیح می توانید تا مدت ها از خرید و تعویض مبل رها باشید.

مبل مناسب برای فضای باز مرطوب

رطوبت موجود در این مناطق می تواند در عمر مبل بسیار اثر گذار باشد. مبل های چوبی و فلزی زمانی که در معرض آب و رطوبت فراوان باشند دچار تخریب خواهد شد. در این مناطق بهتر است مبل هایی را انتخاب کنید که عایق شده باشند یعنی با مواد پلی استری، چوب به کار رفته در مبل ها باید عایق شده باشند تا در برابر نفوذ آب مقاوم باشند همچنین برای مبل هایی که از فلز استفاده شده است باید از رنگ، برای مقاوم سازی در برابر رطوبت استفاده شود. زیرا رطوبت سبب اکسید شدن فلز خواهد شد.

پلاستیک تقریبا در برابر کپک زدن و رطوبت مقاوم است اما خب مشکل بزرگی که دارند این است که در برابر نور خورشید مقاومت خود را از دست می دهند و در صورتی که نور خورشید به طور مستقیم به این میز و صندلی ها بتابد دچار پوسیدگی و شکستگی و یا ترک خوردگی خواهند شد.

 نکات مهم قبل از خرید مبل

*اولین موردی که در انتخاب مبل در نظر باید گرفت راحتی مبل است. مبل اگر راحت نباشد عملا خرید آن بیهوده است. هزینه بیشتر در ازای خرید مبل راحت، هزینه ای بجا است.

*مبلی را انتخاب نمایید که تکمیل کننده دکوراسیون و فضای منزلتان باشد به اصطلاح مبلی را بخرید که به چیدمان منزلتان بیاید و متناسب با سبک چیدمان فضا باشد. این نکته که مبل متناسب با فضا را انتخاب نمایید بسیار مهم است که خیلی از افراد هنگام خرید مبل، از آن غافل می شوند.

*برای خرید مبل آب و هوای محل سکونت خود را در نظر بگیرید و مبل متناسب با آب و هوای منطقه را خریداری نمایید. آب و هوا می تواند تاثیر مخربی بر روی مبل داشته باشد از این رو مبل مناسب برای آب و هوای منطقه سبب می شود تا شما تا مدت ها به فکر خرید مبل و تعویض مبل نباشید.

*به الیاف به کار رفته در مبل هم توجه نمایید زیرا اگر الیاف مصنوعی و شیمیایی در ساخت مبل به کار رفته باشد نشستن طولانی بر روی مبل را طاقت فرسا کرده و موجب رساندن آسیب به بدن می شود و راحتی مبل را هم زیر سوال برده و دیگر مبل راحتی نخواهد بود.

بهتر است مبلی را که انتخاب می کنید از جنس الیاف طبیعی و پارچه های کتان و پنبه باشد.

در آخر باید گفت که با توجه به نکات بالا و هزینه ای که برای مبل در نظر گرفته اید بهترین انتخاب را برای خرید مبل داشته باشید. راستی برای مبلشویی در اسلامشهر ، پرند و تهران میتوانید از خدمات مبل شویی دلفین استفاده کنید.

4.7/5 - (6 امتیاز)

1 در مورد “راهنمای انتخاب مبلمان مناسب برای فضاهای با رطوبت بالا”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس بگیرید