تعمیر مبل چرمی در منزل

تعمیر مبل چرمی در منزل

از آنجایی که قیمت مبل نو بسیار بالاست مردم روی به تعمیر مبل های خود آورده اند، تعمیر مبل بسیار به صرفه تر خواهد بود. برخی از افراد که آموزش تعمیر مبل را دیده اند خود دست به تعمیر و بهسازی مبل می زنند و برخی دیگر هم کار را به کاردان می سپارند و تعمیر مبل خود را بر عهده شرکت های مبل شویی می گذارند که به طور تخصصی تعمیر مبل را انجام می دهند. در این مطلب به تعمیر مبل چرمی در منزل پرداختیم ، با ما همراه باشید:

چرم طبیعی از پوست حیوانات است و مانند هر نوع ماده طبیعی دیگری با گذشت زمان ممکن است آسیب ببیند و فرسایش یابد. چرم در اثر از دست دادن رطوبت و عدم مراقبت و نگهداری صحیح فرسایش پیدا می کند. ترک خوردگی چرم هم در اثر تغییرات میکروسکوپی صورت می گیرد؛ چرم از الیاف در هم تنیده و بسیار ریز ساخته شده است که در اثر خشک شدن، دچار فرسودگی و پارگی خواهند شد. این بافت چرم چون بافتی متخلخل است از این رو هنگام نشستن روی مبل ها، روغن های بدن و کرک ها به آن جذب می شوند و در نهایت پوسیدگی و ترک خوردگی را در پی دارد.

چرم همانند پوست ما انسان هاست، زمانی که پوستمان خشک می شود شروع به ترک خوردن می کند از این رو لطافت چرم با روغن های مخصوص چرم باید حفظ شود تا ترک در سطح چرمین مبل ایجاد نگردد.

 تعمیر مبل چرم نیازمند دقت و ظرافت ویژه ای است و هر فرد بی تجربه و نابلدی، کار تعمیر را نمی تواند انجام دهد و باید اگر خودش قصد دارد تعمیر مبل چرم را انجام دهد حتما قبل از اقدام به انجام تعمیر، آموزش های لازم در جهت یادگیری نحوه تعمیر مبل چرم را ببیند تا شیوه صحیح ترمیم و تعمیر مبل را یاد بگیرد. ما در این مقاله شما را با برخی از روش های تعمیر مبل چرم آشنا می کنیم:

تعمیر مبل چرمی در منزل با چسب چوب

بیشتر افراد زمانی که مبلشان پوسته پوسته می زند به دنبال رفع و تعمیر مبل چرم می روند در این حالت روکش چرم مصنوعی مبل شروع به جدا شدن از سطح زیرین می کند در این حالت بهتر است قبل از وخیم تر شدن وضعیت مبل چرم اقدام نمایید. در این قسمت باید از چسب و رنگ مخصوص استفاده کنید و طبق مراحل زیر پیش بروید:

ابتدا سطح مبل چرم و همچنین قسمت های جدا شده را با الکل به آرامی تمیز نمایید تا سطحی عاری از کثیفی داشته باشید تا برای زدن چسب به مشکل بر نخورید فقط حواستان باشد که الکل اضافه روی سطح ننشیند زیرا سبب آسیب به سطوح براق و خیلی براق مبل چرم خواهد شد.

مقداری از چسب چرم را روی سطح زیرین چرمی که جدا شده است بزنید و سطح جدا شده را با دقت، در جای درست خود قرار دهید، جوری این تکه ها را در سر جایشان قرار دهید که تمامی درزها روی هم قرار گیرند.

بعد از مرحله چسب زدن باید چسب اضافه را پاک نمایید و  سپس با سمباده به آرامی سطح چسبانده شده را سمباده بکشید تا درزها پر شوند و اینگونه از ایجاد سطح برجسته جلوگیری نمایید.

بعد از سمباده، سطح چرم را با یک دستمال تمیز پاک کنید تا گرد و غبار ایجاد شده در اثر سمباده تمیز شود.

در این مرحله باید رنگ چرمی مخصوص مبل چرم مشابه رنگ چرم مبلتان تهیه نمایید و این رنگ را در قسمت هایی که ترمیم شده است بزنید.

اجازه دهید مبل رنگ شده کاملا خشک شود و اگر دیدید که مبل نیاز مجدد به رنگ دارد باز هم مبل را رنگ مخصوص رنگ بزنید.

ترمیم مبل چرم پاره شده

مبل چرم بر اثر سوختگی یا خراشیده شدن می تواند دچار پارگی گردد که اگر به سرعت وارد عمل نشوید و پارگی مبل را تعمیر ننمایید این پارگی بزرگتر می شود. شما برای ترمیم مبل چرم پاره شده به پارچه مبل چرم همرنگ مبل خودتان نیاز دارید که آن را می توانید از قسمتی از مبل که در دیدرس نیست جدا کنید و یا این چرم را از بازار خریداری نمایید.

نخ های اضافه ی ایجاد شده در اثر پارگی را بچینید و سطح مبل را با یک لکه بر مبل و دستمال میکروفایبر تمیز کنید.

تکه چرم تهیه نموده را در زیر پارگی قرار دهید و تکه ی دیگر چرم را آغشته به چسب نمایید و در روی پارگی بگذارید و محکم این دو قسمت را به هم فشار دهید تا کاملا خشک شوند برای اینکار می توانید از چند کتاب و یا سشوار استفاده کنید. بعد از خشک شدن کامل این دو قطعه آن را با نخ و سوزن مناسب چرم بدوزید تا مقاوم تر باشد و ظاهری زیبا پیدا نماید.

کیت های ترمیم چرم، تمامی وسایلی را که برای ترمیم مبل چرم  نیاز دارید را دارند و شما می توانید برای ترمیم مبل چرم از این کیت های ترمیم چرم استفاده کنید.

نحوه ی رفع خراش و ساییدگی مبل چرم

خراش یا ساییدگی هم روی مبل ایجاد می شود که خیلی از افراد در جهت رفع این ساییدگی ها و خراش ها بر می آیند. این خراش های ایجاد شده را می توان با سرکه سیب رفع نمود.

برای اینکار باید سطح مبل را عاری از هرگونه گرد و خاک نمایید و سپس کمی سرکه سیب را روی محل خراش یا ساییدگی بمالید و بعد از آن هم باید پولیش همرنگ چرم مبل را روی سطح بزنید. اگر خراش یا ساییدگی مبل بزرگ بود باید برای تعمیر از رنگ مخصوص مبل چرم استفاده کنید فقط حواستان باشد که حتما به رنگ اجازه خشک شدن بدهید و بعد از خشک شدن رنگ چرم توجه داشته باشید اگر چرم نیاز به رنگ مجدد باشد باز هم مبل را رنگ کنید.

ترمیم مبل چرم توسط مبل شویی ها

مراحل تعمیر و بازسازی مبل چرم نیاز به ظرافت بسیار زیادی دارد و برای انجام کار تعمیر باید دقت لازم را داشته باشید چرا که کار بسیار حساسی است و اگر طبق مراحل پیش نروید ممکن است به دیگر قسمت های مبل چرم هم نا خواسته آسیب وارد سازید. از این رو اگر نمی توانید خود این مراحل را انجام دهید باید حتما کار را به کاردان بسپارید.

مبل شویی ها کار تعمیر مبل را به طور تخصصی انجام می دهند و شما با مراجعه به مبل شویی ها می توانید مبلتان را به صورت حرفه ای تعمیر نمایید. مبل شویی دلفین در پرند ، تهران و اسلامشهر از جمله مبل شویی های مجرب و کارآمد است که در زمینه شستشوی مبل و تعمیر و ترمیم مبل چرم به صورت تخصصی فعالیت دارند و با داشتن کادری مجرب و آموزش دیده به گونه ای مبل چرم را تعمیر می نمایند که شما جای ترمیم مبل را پیدا نمی کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس بگیرید