تمیزکردن موی حیوان از روی مبل

تمیزکردن موی حیوان از روی مبل

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد به سمت نگهداری از حیوانات خانگی خصوصا سگ و گربه و همستر و … روی آورده اند از این رو در منازل معضل تمیزکردن موی حیوان از روی مبل وجود دارد که افراد را درگیر خود کرده است چرا که این کرک و موی حیوانات از روی بافت مبل به راحتی و تنها با جاروکشیدن از بین نمی رود.

چسبیدن کرک و موی حیوانات بر روی مبلمان ظاهر بدشکل و کثیفی ایجاد کرده و به طبع به دنبال آن فضای منزل کثیف و نامرتب نشان داده می شود و از همه مهمتر، این کرک و موی حیوانات خانگی بر روی مبل برای افراد دارای آلرژی بسیار مضر بوده و تنش زیادی در این افراد ایجاد می سازد. پس تمیزکردن موی حیوان از روی مبل امری بسیار مهم است.

تمیزکردن موی حیوانات خانگی از روی مبل

به طور کلی روش جمع آوری و تمیزکردن موی حیوان از روی مبل مانند جمع آوری و تمیزی موی انسان ولی سخت تر است چرا که موی حیوانات خانگی کرک مانند و نازک بوده و کوتاه تر است و به آسانی قابلیت این را دارد که به بافت و تار و پود مبل نفوذ نماید. در این جا ما چند روش موثر برای تمیزکردن موی حیوانات خانگی از روی مبل را عنوان می کنیم.

تمیز کردن موی حیوانات خانگی از روی مبل با پرزگیر یا غلطک چسبنده

یکی از راه های بسیار موثر برای تمیزکردن موی حیوانات خانگی از روی مبل استفاده از پرزگیر یا غلطک چسبنده است که به راحتی تنها با کشیدن روی سطح مبل می توانید کرک ها و موهای حیوانات خانگی را جمع آوری کنید و اینگونه ظاهر تمیز و درخشان مبل را باز گردانید.

تمیزکردن تمیزکردن موی حیوان از روی مبل با رطوبت

رطوبت در تمیزکردن موی حیوان از روی مبل بسیار موثر می باشد و برای این روش کافی است فرد دستانش را خیس نموده و به آرامی روی سطح مبل بکشد تا این موها و کرک های حیوانات خانگی به صورت گلوله در آمده و به راحتی از سطح مبل جمع آوری شوند. در این روش می توانید از اسفنج نرم مرطوب هم برای جمع آوری و تمیزکردن موی حیوانات خانگی از روی مبل استفاده کنید.

تمیزکردن موی حیوان از روی مبل با استفاده از چسب نواری پهن

در این روش می توانید یک قطعه نوار چسب پهن ببرید و دو سر آن را در دستان خود بگیرید و سپس قسمت چسبنده ی چسب نواری پهن را روی سطح مبل بکشید و بلند کنید، خواهید دید که به راحتی کرک و موهای حیوانات خانگی به سطح چسبنده ی مبل می چسبد و کرک ها و موهای حیوانات جمع آوری می شوند. توجه داشته باشید که اگر چسبندگی این تکه چسب تمام شود یعنی تمام سطح چسبنده پر از کرک و موی حیوانات شود، باید تکه چسب نواری پهن دیگری را بردارید و مجدد کار را تکرار کنید تا تمام سطوح مبل عاری از مو و کرک حیوانات خانگی شود.

تمیزکردن موی حیوانات خانگی از روی مبل با جذب مغناطیسی

در روش جذب مغناطیسی باید فرد دستکش لاتکس بپوشد و روی سطح مبل بکشد. می توان از دستکش های پارچه ای هم استفاده کرد که برای این کار باید دستکش ها کمی مرطوب شوند تا کارآتر آیند.

 بادکنک ها هم می توانند در این روش شما را یاری رسانند. با کشاندن بادکنک بر روی سطح مبل می توانید موهای حیوانات را از روی مبل جمع نمایید؛ الکتریسیته ی ساکن بادکنک موها و کرک ها را جمع می کند.

در روش جذب مغناطیسی جارو های دستی پلاستیکی هم می توانند کمک حال باشند زیرا این جارو ها الکتریسیته ی ساکن تولید می کنند. می توانید قسمت برس این جارو ها را درآورید تا قابلیت تمیزکردن موی حیوان از روی مبل در آن ها بیشتر شود.

تمیزکردن موی حیوان از روی مبل با جاروبرقی

جاروبرقی هم می تواند نقش موثری در جمع آوری کرک ها و موهای حیوانات داشته باشد. هر جاروبرقی با توجه به قدرت مکش خود می تواند میزانی از این کرک و موهای حیوانات را جمع آوری نماید. در کل باید گفت که جاروبرقی نمی تواند ابزار موثری در جمع آوری کرک ها و موهای حیوانات باشد چرا که برخی از کرک ها آنقدر نازک و نرم هستند که به سختی می توان با مکش آن ها را از سطح مبل جدا ساخت.

تمیزکردن موی حیوان از روی مبل با بخارشوی

برای استفاده از بخار شوی برای تمیزی و شستشوی مبل حتما باید قبل از استفاده آن، مبل را جارو برقی بکشید تا سطح مبل عاری از هر گونه گرد و خاک و آلودگی باشد. پس از آن می توانید سطح مبل را بخار شوی کشیده و تمامی کرک ها را از سطح مبل پاک کنید.

تمیزکردن موی حیوان از روی مبل با نرم کننده لباس و پارچه

اگر کرک و موی حیوانات به داخل بافت و تار و پود مبل نفوذ کرده باشد باید از یک ترفند جالب استفاده کنید. برای این ترفند باید یک فنجان آب و سرکه را به صورت رقیق شده ترکیب نموده و آن را در بطری اسپری بریزید و این ترکیب را روی سطح مبل اسپری نمایید. بعد از گذشت چند دقیقه به راحتی می توانید با جاروبرقی، سطح مبل را جارو بکشید. در این روش بافت مبل و همچنین موی حیوانات نرم شده و به راحتی با جارو کشیدن، از هم جدا می شوند.

در نهایت اگر میخواهید این کار بصورت تخصصی انجام شود بسیاری از شرکتها خدمات اختصاصی مبل شویی را ارائه می‌دهند که یکی از این شرکتها مجموعه ی مبل شویی دلفین است که مبل شویی در اسلامشهر ، تهران و پرند را بصورت ویژه و اختصاصی ارائه می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس بگیرید