تمیز کردن مبلمان چرمی

تمیز کردن مبلمان چرمی

مبلمان چرمی بسیار شیک هستند و با حضور خود در یک مکان، فضای آن محیط را هم شیک و زیبا می کنند جدای شیک نمودن فضا، نگهداری و مراقبت و تمیز کردن مبلمان چرمی به آسانی مبلمان پارچه ای نیست.

برای تمیز کردن مبلمان چرمی نمی توانید با محصولات شیمیایی پاک کننده و یا دستمال مرطوب به تمیز کردن مبل چرمی بپردازید چرا که چرم مبل ممکن است که آسیب ببیند.

مراحل تمیز کردن مبلمان چرمی

برای تمیز کردن و نظافت مبلمان چرم در منزل باید مراحل زیر را طی نمایید:

در مرحله ی اول برای تمیز کردن مبلمان چرمی با سری کوچک مخصوص جاروبرقی، مبل چرمی را جارو بزنید اینگونه که تمامی درزها و زیر و روی مبل نظافت شود و سپس با استفاده از پرز گیر تمامی پرز های روی مبل را گردگیری کنید. این مرحله ی گردگیری از روی مبل چرمی بسیار مهم است زیرا اگر گرد و خاک یا پرزی روی مبل باقی بماند با رسیدن رطوبت به این گرد و خاک در مرحله بعدی، سطح مبل آسیب خواهد دید.

برای تمیز کردن مبلمان چرمی باید محلولی را درست نمایید تا هم به چرم مبل آسیب نزند و هم تمیزکننده چرم مبل باشد. برای درست کردن این محلول می توانید از سه روش استفاده نمایید:

 1. میزان برابری از آب و سرکه سفید را مخلوط نمایید.

2. چند قطره تمیزکننده چرم را در آب بریزید.

3. با مخلوط کردن میزانی از مایع ظرف شویی در آب ترکیبی کف دار را درست نمایید.

در این مرحله از تمیز کردن مبلمان چرمی باید دستمال تمیزی را در محلول درست کرده زد و بعد از آن دستمال را خوب فشرد تا کاملا مایع از آن گرفته شود. حواستان باشد در این مرحله هدف تنها مرطوب کردن دستمال است نه رساندن مایع به سطح چرمی مبل.

دستمال را به صورت حرکت های دایره ای کوچک، روی مبل حرکت دهید و بعد از آن از بالا به پایین بکشید توجه داشته باشید که دستمال را روی سطح مبل چرمی با فشار نکشید زیرا پارگی و فرسایش در سطح چرمی مبل را دارد. این مرحله از نظافت مبل را از بالا شروع نمایید و بعد از آن به سراغ قسمت های پایینی مبل بروید.

با دستمال حوله ای نرمی سطح مبل را خشک نمایید. این مرحله بسیار مهم است و نباید به راحتی آن را کنار گذاشت یا سرسری انجام داد. حواستان باشد مبل چرمی مو نیست که با سشوار خشک شود زیرا به مبل آسیب می رساند و چرم مبل را از حالت طبیعی خارج می نماید.

حال نوبت پاک کردن لکه مورد نظر است که این لکه می تواند یا کثیفی و چرک باشد و یا جوهر و … که هر کدام محلول خاص به خود را برای تمیزی دارند.

پاک کردن گرد و خاک و سیاهی از روی مبل چرم

قبل از شروع از کار، روی سطح کوچکی از چرم که دور از دید است این کار را انجام دهید و بعد از گذشت چند دقیقه نتیجه کار را مشاهده نمایید در صورت رضایت از نتیجه ایجاد شده، کل مبل را با این محلول نظافت نمایید. دستمال تمیزی را آغشته به محلول آب و صابون نمایید و روی مبل بکشید و سپس هم با دستمال تمیزی مبل را خشک نمایید.

در این قسمت می توانید از مایع ظرف شویی هم استفاده نمایید.

پاک کردن لکه جوهر از روی مبل چرم

توجه داشته باشید که لکه جوهر را باید زود پاک کرد تا نتیجه بهتری گرفت، اگر زمان یادی از جوهر روی سطح مبل بگذرد، پاک کردن لکه به سختی اتفاق می افتد و این یکی از سختی های تمیز کردن مبلمان چرمی است. اگر در این خصوص تخصص ندارید یا حوصله ی کافی ندارید بهتر است از متخصصات مبل شویی دلفین کمک بگیرید.

الکل لکه های جروهری و همچنین لکه های سخت را پاک می کند. دستمالی را آغشته به الکل نمایید و به آرامی روی سطح لکه بکشید تا لکه پاک شود. بعد از آن سطح مبل را با پارچه مرطوب تمیز نمایید تا لک روی مبل چرمیتان نماند.

توجه داشته باشید که قبل از شروع الکل را روی قسمت کوچکی از چرم مبل که دور از دید است امتحان نمایید و چند دقیقه صبر کنید تا اثر بخشی اش را روی مبل چرم ببینید.

پاک کردن لکه چربی از روی سطح مبل چرم

برای پاک کردن لکه چربی از روی چرم مبل باید مقداری جوش شیرین را روی سطح لکه ایجاد شده بریزید و بعد از گذشت چند ساعت آن را با دستمال مرطوب نرمی پاک نمایید. جوش شیرین چربی روی چرم را به خود جذب می نماید و این گونه لکه چربی از روی مبل چرم پاک می شود. این یکی از تکنیک های تمیز کردن مبلمان چرمی است که هر کسی به شما یاد نمیدهد.

برای پاک کردن لکه چربی از روی مبل چرم هم می توانید از ترکیب خمیری شکل آبلیمو و نشاسته ذرت هم استفاده نمایید اینگونه که  واحد آبلیمو و

 واحد نشاسته ذرت را با هم ترکیب نموده و روی سطح چربی مبل چرم بمالید و سپس قدری زمان داده و بعد خمیر را چاک نمایید. خواهید دید که لکه چربی از روی مبل پاک می شود.

پاک کردن کپک زدگی روی مبل چرم

برای پاک کردن کپک زدگی روی مبل چرم باید از ترکیب آب و الکل استفاده نمود.

پاک کردن تیره شدگی از چرم های روشن

مخلوط آب لیمو و کرم تارتار ترکیب خمیر مانندی را ایجاد می کند که در صورتی که این ترکیب 10 دقیقه روی لکه بماند و پاک شود لکه تیره پاک می گردد.

محلول تمیز کننده مخصوص چرمی

می توانید از محلول تمیز کننده مخصوص چرمی استفاده کنید و کار تمیز کردن مبلمان چرمی را به راحتی انجام دهید. برخی از این محصولات پاک کننده چرم هم تمیزکننده هستند و هم نگهدارنده و محافظت کننده یعنی هم چرم مبل را تمیز می کنند و هم از چرم مبل نگهداری می نمایند.

زمان استفاده از این مواد پاک کننده چرم بهتر است این محلول را روی پارچه ای تمیز اسپری نمایید و سپس دستمال را به صورت حرکات دوار روی سطح چرمی مبل حرکت دهید تا لکه روی مبل پاک شود.

در این مرحله با دستمال خشکی سطح مبل را خشک نمایید تا اگر اثری از محلول روی سطح مبل باقی مانده از بین برود و کاملا خشک شود.

استفاده از بخارشوی برای نظافت مبل چرم

بخارشوی می تواند کمک کننده مهمی در تمیز کردن مبلمان چرمی باشد چرا که بخار ایجاد شده به وسیله بخارشوی، هم گرد و غبار را و هم لکه چربی را از روی مبل چرم پاک می کند.

توجه داشته باشید مبل های چرم به نسبت مبل های پارچه ظرافت بیشتری دارند از این رو برای تمیز کردن مبلمان چرمی نیاز به دقت و توجه بیشتری خواهید داشت. هنگام دستمال کشیدن روی مبل چرم باید به آرامی این کار را انجام دهید و هیچ گونه فشاری بر روی سطح چرمی وارد نیاورید. حوله و پارچه های بسیار نرم را برای کشیدن بر روی مبل چرم انتخاب نمایید و خلاصه خیلی خیلی با احتیاط کار نظافت مبل چرم را انجام دهید. چون هر گونه بی دقتی سبب می شود تا مبل چرم آسیب ببیند و ترمیم و بازسازی آن به سختی اتفاق می افتد و یا اصلا صورت نمی گیرد.

در صورتی که نمیتوانید همه این مراحل تمیز کردن مبلمان چرمی را انجام دهید می توانید این کار را به متخصصان این امر بسپارید تا مبل شویی ها این کار را با دقت و سرعت و بدون هیچ آسیبی برایتان انجام دهند.

مبل شویی ها با داشتن کادر فنی مجرب و دستگاه های مخصوص مبل شویی و استفاده از مواد بدون آسیب کار تمیز کردن مبلمان چرمی شما را انجام می‌دهد. مبل شویی دلفین از جمله مبل شویی هایی می باشد که با ارائه خدمات مبل شویی در پرند ، اسلامشهر و تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است و در زمینه مبل شویی و شستشوی مبل تجربه لازم را دارد.

مبل شویی دلفین تمیز کردن مبلمان چرمی شما را انجام می دهد و بعد از آن مواد محافظت کننده ای برای مبل می زند که بدون هیچ آسیبی عمر مبل چرمتان را افزایش می دهند و بوی خوبی هم برای چرم مبل به ارمغان خواهند آورد. با تماس با مبل شویی دلفین با خیال راحت مبلمان منزل خود را تمیز مثل روز اول داشته باشید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس بگیرید