تکنیک‌های پاکسازی مبلمان چرمی

تکنیک‌های پاکسازی مبلمان چرمی

در این مقاله به تکنیک‌های پاکسازی مبلمان چرمی پرداختیم چراکه مبلمان چرم زیبایی بیشتری به فضا می دهند و محیط را شیک می کنند از این رو افراد زیادی به سمت خرید مبل چرم روی می آورند از این رو در بیشتر خانه ها مبلمان چرم رخ نشان می دهد. مبلمان چرم علاوه بر زیباتر کردن فضا و شیک نمودن مکان، عمر مفید بالایی هم دارند و این کیفیت اولیه و ظاهر زیبا را با گذشت زمان از دست نمی دهند.

در بازار هم مبلمان چرم در ابعاد و اشکال و رنگ های مختلف زیبایی وجود دارند که مناسب با هر سلیقه و دکوراسیونی می باشند. علاوه بر این ها تمیز نمودن مبلمان چرم هم به راحتی انجام می پذیرد و این می تواند در هنگام خرید برای افراد حائز اهمیت باشد.

بررسی تکنیک‌های پاکسازی مبلمان چرمی

از آنجایی که مبلمان چرم سطحی نفوذ ناپذیر دارند از این رو بسیار راحت تر نسبت به مبلمان پارچه ای پاک می شوند. مثلا اگر لکه ی شربت یا نوشیدنی روی مبل چرم بریزد فرصت کافی برای رفتن و آوردن دستمال را دارید تا شربت را جمع کنید و سطح روی مبل را با دستمال مرطوب پاک نمایید و این در حالی است که اگر شربت بر روی بافت پارچه ای مبل ریخته شود سریعا جذب شده و به بافت زیرین مبل نفوذ می کند و به این راحتی ها پاک نمی شود.

مبلمان چرم ضخامت قابل توجهی دارند از این رو بافت سفت و محکم چرم، سبب می شود تا به راحتی آسیب به سطح چرمی وارد نشود و این در صورتی است که بافت پارچه ای به راحتی می تواند دچار آسیب شود.

چگونگی تمیز نمودن مبلمان چرمی

درست است که از سهولت نظافت مبل چرم برایتان گفتیم ولی این بدان معنی نیست که شستن مبلمان چرمی آموزش نمی خواهد و هر گونه که بخواهید می توانید آن را شستشو دهید. برای تمیز نمودن مبل چرمی باید هم با ترفند های پاکسازی مبل چرم آشنا باشید و هم بدانید که از چه مواد شوینده ای می توانید استفاده نمایید. برای تمیز کردن و نظافت مبلمان چرمی باید:

*در مرحله اول باید از جاروبرقی کمک بگیرید و تمام قسمت ها و شیار های مبل چرم را تمیز کرده و مبل چرم را عاری از هرگونه گرد و خاک و زباله نمود. اگر مبل چرم شما یک تکه نبود باید نشیمن ها و بالشتک های مبل را برداشت و با دقت این جارو زدن را انجام داد بعد از آن می توانید از برس نرم پرزگیری استفاده نمایید چرا که جاروبرقی تمام پرز های حیوانات خانگی را نمی تواند جمع آوری کند از این رو با کمک پرزگیر و یا گردگیر از تمیزی سطح مبل اطمینان حاصل فرمایید.

*مرحله بعدی درست نمودن ترکیب خانگی مناسب با لکه مورد نظر است. یعنی باید ترکیبی را با نسبت مناسب، درست نمایید که روی لکه ایجاد شده بر روی مبل چرم قدرت اثربخشی داشته باشد.

 از جمله ترکیب های خانگی که می توانید درست کنید عبارت است از:

ترکیب آب و سرکه که این ترکیب باید به یک نسبت ترکیب گردد.

ترکیب محلول تمیز کننده چرم در مقداری از آب می باشد.

ترکیب آب و مایع ظرف شویی که مایع کفدار را درست می کند.

جوش شیرین خشک هم می تواند شما را در از بین بردن لکه چربی از روی مبل چرم کمک نماید.

الکل برای پاک نمودن لکه جوهر از روی سطح چرمی مبل بسیار نقش موثری ایفا می کند.

*توجه داشته باشید قبل از استفاده از این ترکیب ها حتما حتما روی قسمتی از مبل که در دیدرس نیست این محلول را امتحان کنید و بعد از گذشت 10 دقیقه اثرش را روی بافت چرم مبل نگاه کنید و در صورت رضایت بخش بودن اثر، روی قسمت قابل رویت مبل استفاده کنید.

*بعد از آماده شدن محلول مورد نظر، کافی است دستمال تمیزی را آغشته به محلول نموده و این دستمال را فشار دهید و آبگیری نمایید بعد با حرکات چرخشی روی مبل بکشید تا مبل عاری از لکه و آلودگی گردد بخاطر داشته باشید که دستمال را با زور و فشار بر روی سطح چرم مبل نکشید زیرا سبب کش آمدن و یا آسیب و پارگی چرم خواهید شد. در ابتدا لکه کم رنگ و بعد هم کاملا پاک می گردد.

توجه داشته باشید که بعد از خیس نمودن دستمال با محلول حتما دستمال را به خوبی آبگیری نمایید تا روی مبل چرم لکه ایجاد نگردد و همچنین توجه داشته باشید که حتما دستمال را به آرامی به صورت دایره ای روی سطح چرم بکشید تا لکه سریعا پاک شود زیرا حرکات بالا و پایین دستمال لکه را دیرتر پاک می کند.

*در این مرحله باید سطح مرطوب مبل را با دستمال تمیز حوله ای خشک نمایید تا روی سطح چرمی مبل لکه ایجاد نگردد. خیلی از افراد این مرحله را بی اهمیت می دانند و این مرحله را حذف می کنند باید به این افراد یادآور شد که انجام مرحله خشک نمودن مبل چرم، بسیار اهمیت دارد و اگر می خواهید مبل چرمتان بدون آسیب بماند حتما این مرحله خشک نمودن مبل چرم را انجام دهید چرا که اگر سطح مرطوب مبل را رها کرده تا در هوای محیط خشک شود سبب نفوذ رطوبت به درون چرم می گردد و اینگونه بافت چرم آسیب می بیند.

برای خشک نمودن سطح مبل چرم از سشوار و یا هر گونه دستگاه گرمازا استفاده نکنید زیرا گرمای شدید سبب از بین بردن حالت طبیعی چرم می گردد و چرم آسیب خواهد دید پس خشک کردن مبل چرم با دستمال خشک حوله ای مناسب ترین گزینه است. حواستان باشد دستمال حوله ای خشک را با آرامش و به نرمی روی سطح چرم بکشید تا به سطح چرم آسیبی وارد نسازید.

*در آخر هم می توانید از محصولات شیمیایی استفاده نمایید  تا از لک شدن مجدد مبل چرم جلوگیری گردد. این محلول ها به صورت اسپری در بازار هستند که باید از اسپری نمودن مستقیم روی سطح چرم جلوگیری شود و تنها باید این محلول را روی دستمال اسپری نمود و دستمال را دایره وار و به آرامی روی سطح مبل چرم بکشید تا هم لکه ها پاک شوند و هم اینکه مجدد لکه ای روی سطح مبل ایجاد نشود.

 باید توجه داشته باشید و حواستان بسیار جمع باشد تا پاک کننده قوی چرم را مورد استفاده قرار ندهید زیرا روی بافت چرمی مبل اثر منفی خواهد داشت و مبل شما قطعا دچار آسیب خواهد شد.

ترفند هایی برای پاک کردن لکه ها از روی مبل چرم

با تمیز نمودن لکه ها همواره می توانید زیبایی ابتدایی مبل ها را حفظ کنید.  برای از بین بردن بیشتر لکه ها مانند لکه قهوه و یا بستنی، شربت از روی مبلمان چرمی می توانید از ترکیب مایع ظرفشویی و آب ولرم استفاده نمایید.

برای از بین بردن لکه چربی مثل ایجاد لکه بر اثر افتادن قطعه پیتزا،  از روی مبلمان چرمی می توانید از همین ترکیب مایع ظرفشویی و آب ولرم استفاده نمایید ولی اگر لکه به خودی خود باقی مانده بود آن زمان از جوش شیرین می توانید کمک بگیرید. باید کمی جوش شیرین روی لکه بپاشید و بعد از گذشت یک ساعت خواهید دید لکه جذب جوش شیرین شده است.

برای از بین بردن لکه جوهر از روی مبل چرم می توانید پد الکلی را به آرامی روی لکه جوهر قرار دهید تا لکه مرطوب گردد. حواستان باشد لکه را مالش ندهید چرا که لکه جوهر پخش خواهد شد.

برای پاک نمودن لکه آدامس یا شمع باید لکه را با یخ، سرد نمود و بعد از سفت شدن لکه آن را از سطح چرم مبل جدا کرد. یادتان باشد که برای این کار، تکه های یخ را درون پلاستیک قرار دهید تا سطح را مرطوب و خیس ننماید.

توجه داشته باشید اگر وقتی برای یادگیری و آموزش نحوه صحیح شستن مبل چرم ندارید و یا نمی توانید همه مراحل شستن مبل چرم را مو به مو اجرا کنید، شستن مبل چرم را به مبل شویی های با تجربه و کارآمد بسپارید. مجموعه دلفین خدمات مبل شویی در تهران ، اسلامشهر و پرند را ارائه می‌دهد و شما را در زمینه شستن مبل چرم یاری می رساند.

مبل شویی دلفین دارای کادری آموزش دیده و با تجربه در زمینه شستن مبل هستند و همچنین این مبل شویی مجهز به دستگاه های مدرن و به روز می باشد به صورتی که مبل های چرم را به بهترین نحو می شویند و هیچ آسیبی در شستشو به چرم مبل وارد نمی آورند پس با خیال راحت مبل های چرم را به مبل شویی دلفین بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس بگیرید