تکنیک های پاکسازی مبل

تکنیک های پاکسازی مبل

یکی از اصول تمیز کاری در منزل، تمیزی مبلمان است. تمیزی مبلمان نقش بسیار زیادی در تمیزی منزل دارد به طوری که مبل کثیف فوق العاده جلب توجه می کند. باید گفت که تمیزی مبلمان نقش بسزایی در تمیزی و آراسته نشان دادن منزل دارد با ما همراه باشید تا در مورد تکنیک های پاکسازی مبل بیشتر بدانیم:

توجه داشته باشید که شستشوی مبل اصولی دارد که اگر رعایت نشود و این نحوه تمیزی به طور اصولی انجام نشود به پارچه مبل آسیب وارد می شود و هم اینکه ممکن است لکه های مبل پخش و چرک مرد شوند که در این صورت پاک کردن مبل به سختی انجام خواهد شد. پس بهتر است با آشنایی کامل از تکنیک های پاکسازی مبل این کار را انجام دهید.

یکی دیگر از تکنیک های پاکسازی مبل این است که برای تمیز کردن مبل باید ابتدا گرد و خاک روی مبل را کامل با جارو برقی بگیرید و بعد از آن با یک برس نرم روی مبل ها بکشید تا گرد و خاک یا آشغالی که به مبل ها چسبیده است پاک شود و سپس مبل ها را مجدد جارو برقی بکشید.

اگر حیوان خانگی دارید توجه داشته باشید همه موهای حیوانات با جارو برقی جمع آوری نمی شود و باید حتما از یک پرز گیر استفاده کنید تا همه موها و پرز ها جمع شود.

نحوه پاک کردن سطوح فلزی و چوبی مبل

سطوح فلزی و چوبی مبل ها را با دستمال نرم آغشته به محصول تمیز کننده مناسب، به آرامی و با دقت پاک کنید.

یکی از مهمترین تکنیک های پاکسازی مبل این است که قبل از پاک کردن پارچه مبل توجه داشته باشید که روی مبل ها برچسب هایی وجود دارد که دستورالعمل شست و شو و مراقبت از مبل را داده است. این دستور العمل ها با علامت اختصاری نوشته شده اند:

W حرف اختصار کلمه آب است یعنی تنها با آب و یا بخار آب شستشو شود.

WS این علامت اختصار نشانگر آنست که شما می توانید مبل را با محلول پایه آب و مواد شیمیایی پاک نمایید.

S این علامت اختصار یعنی مبل فقط باید به صورت خشک نظافت شود.

Oاین علامت اختصار یعنی مبل فقط باید با آب سرد شسته شود و برای مبل هایی است که مواد ارگانیک در ساخت مبل به کار رفته است.

X این علامت نشانگر آن است که مبل باید با برس یا جارو برقی پاکسازی شود و سپس با شامپوی مخصوص نظافت گردد.

قبل از شستشوی مبل باید لکه هایی که روی مبل وجود دارد را تمیز کنید که هر لکه روش پاک کردن مخصوص به خود را دارد ولی در خیلی از موارد اسپری محلول آب و سرکه رقیق شده روی لکه های مبل و بعد از آن پاک کردن لکه ها، می تواند موثر باشد و لکه های مبل در اغلب موارد پاک خواهد شد.

محلول پایه آب برای شستشوی مبل ها

درون ظرفی 3 لیتر آب و 3 پیمانه شامپوی غیر شیمیایی ( پایه آب ) بریزید حال مایع پایه آب ما آماده است و میتوانید پارچه ای نرم را به مایع آغشته نمایید و سپس به گوشه ای از مل بکشید و بعد از ده دقیقه حوله کاغذی را روی مبل بکشید در صورتی که رنگ نداد محلول مناسب است ولی اگر رنگ داد محلول باید رقیق تر شود.

نظافت مبلمان با بخارشو

یکی دیگر از تکنیک های پاکسازی مبل بخارشویی مبل است. بخارشو ابزار مناسبی برای نظافت مبلمان است که کثیفی هایی چون لکه های روغنی را هم از بین می برد. باید محلولی بر پایه آب بسازید و سپس این محلول را در مخزن بخارشو بریزید و سپس با بخارشو به آرامی در تمامی سطوح مبل بکشید سپس مکنده بخارشو را روشن کنید تا تا تمامی کف های روی مبل را تمیز کند. قابل ذکر است که دستگاه را باید بر قسمت ضعیف بگذارید تا به مبل آسیبی وارد نسازد.

پس از بخارشوی ، اسفنج را مرطوب نموده و روی آن شامپو بزنید چند بار اسفنج را فشار دهید تا کف کند . سپس با اسفنج مبل را نظافت کنید. در صورتی که بخار شوی شما مکنده ندارد و یا شما بخارشوی ندارید می توانید با حوله ای نمناک سطح مبل را از کف پاک نمایید توجه داشته باشید که حوله را سفت بر روی پارچه مبل نکشید چون ممکن است پارچه مبل آسیب ببیند.

در انتها اگر باز هم لکه ای روی مبل باقی مانده بود همین عملیات را روی همان لکه ها انجام دهید و دیگر به سراغ دیگر بخش های مبل نروید چون ممکن است سبب تغییر رنگ پارچه مبل شود.

استفاده از تثبیت کننده رنگ و جنس پارچه

یکی دیگر از تکنیک های پاکسازی مبل این است که بعد از زدن شامپو توصیه می شود از تثبیت کننده رنگ و جنس پارچه استفاده شود زیرا این کار باعث می شود پارچه دوام یابد و رنگ آن هم نرود. تثبیت کننده رنگ و پارچه را از فروشگاههای معتبر و داروخانه ها تهیه نمایید. این نکته از تکنیک های پاکسازی مبل است که خیلی باید مورد توجه باشد.

در انتها باید مبل را بگذارید تا خشک شود. بهتر است مبل را در فضای آزاد برای خشک شدن نگذارید چرا که هوای آزاد مملو از غبار است و همین موضوع سبب می‌شود لکه های تازه روی مبل ایجاد شود این یکی از تکنیک های پاکسازی مبل است که اغلب مواقع مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

تکنیک های پاکسازی مبل

روش های تمیز کردن لکه های مختلف از روی مبل

لکه بری از مبلمان پارچه ای

برای از بین بردن لکه های ایجاد شده بر روی مبل های پارچه ای، ترکیب سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری مایع ظرف شویی ، جوش شیرین و آب گرم را درست کنید و با پارچه ای نرم این محلول را روی مبل بکشید. برای آسیب نرسیدن به مبل باید دستتان را خیلی فشار ندهید. بعد از آن با پارچه ای خشک رطوبت را بگیرید تا به مرور خشک شود. این یکی از موثر ترین تکنیک های پاکسازی مبل در خانه است.

ترکیب جوش شیرین و سرکه بدترین لکه ها را هم برطرف می کند. این نکته یکی از تکنیک های پاکسازی مبل است.

نحوه تمیز کردن مبلمان چرمی

در صورت داشتن مبل چرمی تنها باید با دستمال مرطوب آن را تمیز کرد و اگر لکه سختی روی چرم مبل وجود دارد به آرامی با صابون بشویید. توجه داشته باشید که آب زیادی استفاده نکنید.

تمیز کردن لک نوشابه از پارچه مبل

اگر نوشابه روی مبل ریخت کافی است مقداری نمک روی لکه بپاشید و سپس با اسفنجی خیس آن را پاک کنید اینگونه اثری از لک بر روی مبل برجای نخواهد ماند.

تمیز کردن اثر زردی سیگار

برای از بین بردن لک زردی سیگار باید قند را روی لکه مالید و انقدر این کار را ادامه داد تا لکه پاک شود. اگر این لکه روی الیاف مصنوعی ایجاد شده است می توانید با آبلیمو پاک نمایید.

تمیز کردن لک جوهر از روی مبل

برای تمیز کردن جوهر از روی مبل تکنیک های پاکسازی مبل زیادی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام گذاشته شده ولی باید بدانید که برای از بین بردن لکه جوهر از روی مبل تنها باید کمی نمک روی محل جوهری که آن را خیس نموده اید بریزید و سپس با پنبه محل را تمیز کنید. راه دیگری هم وجود دارد و آن اینکه لکه را آغشته به محلول گیلیسیرین و آمونیاک ( آبلیمو ) نمایید و سپس رویه مبل را با شامپو بشویید.

پاک کردن لکه چربی از روی مبل

برای پاک کردن لکه چربی از روی مبل باید از محلول الکل و نمک استفاده کنید. اگر جنس رویه مبل پارچه ابریشمی است توجه داشته باشید که روی قسمت لکه شده یک برگه کاغذ خشک کن بگذارید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه پاک شود. این مورد یکی از تکنیک های پاکسازی مبل است که بصورت روزمره به کار شما خواهد آمد.

پاک کردن مبل با لکه بر های شیمیایی

این لکه بر های شیمیایی که در فروشگاه ها برای عرضه در بازار هستند بسیاری از لکه ها را پاک می کنند و تنها کافی است که قبل از استفاده روش استفاده از آن ها را مطالعه نمایید.

از بین بردن لکه خون از روی مبل

برای از بین بردن لکه خون از روی مبل باید ترکیب نشاسته و آب را درست کنید تا خمیری بدست آید آنگاه لکه خونی روی مبل را با خمیر نشاسته بپوشانید تا نشاسته خشک شود. سپس نشاسته خشک شده را بتراشید و با برس محل را تمیز کنید. این نکته از تکنیک های پاکسازی مبل را فراموش نکنید.

نتیجه گیری تکنیک های پاکسازی مبل

در این مطلب تکنیک های پاکسازی مبل را برای شما شرح دادیم اما نکته قابل توجه این است که اگر در خصوص پاکسازی و تمیز کردن مبل تخصص کافی ندارید یا نمیتوانید از تجهیزات مناسب برای اینکار استفاده کنید یا اینکه حتی حوصله و وقت کافی در این خصوص را ندارید و یا حتی اگر تمام موارد بالا را اجرا کردید ولی نتیجه نگرفتید ارائه دهندگان خدمات مبل شویی میتوانند با تجهیزات و متریال حرفه ای و صنعتی مبل شما را به بهترین شکل ممکن تمیز و مثل روز اول تحویل شما دهند.

پس بهتر است این کار را به متخصصان مبل شو بسپارید – مبل شویی دلفین که بهترین مبل شویی در پرند تهران است افتخار دارد در هر ساعتی از شبانه روز خدمات مبل شویی را برای کلیه همشهری های عزیز تهرانی با بهترین کیفیت و مناسترین قیمت ارائه می‌دهد.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس بگیرید