راهنمای نگهداری و پاکسازی مبلمان

راهنمای نگهداری و پاکسازی مبلمان

مبلمان در تزیین و راحتی فضای ما نقش بسزایی دارند از این رو مراقبت از آن ها بسیار اهمیت دارد. اما انواع مبلمان چه مدرن و چه کلاسیک نیاز به نگهداری و مراقبت های متفاوتی است. اصول اساسی تمیزی و نگهداری و مراقبت از مبلمان سبب خواهد شد تا همیشه زیبایی و درخشانی و طراوت، مهمان مبلمانتان باشد. در این مقاله به راهنمای نگهداری و پاکسازی مبلمان پرداختیم ، با مجله خبری مبلشویی دلفین همراه باشید:

مبلمان در صورتی که به درستی نگهداری شود با توجه به جنس چوب و پارچه طول عمری تا 20 سال هم می توانند داشته باشند.

نکات مهم در مورد راهنمای نگهداری و پاکسازی مبلمان

*مبلمان چوبی را حداقل 50 سانتی متر با شوفاژ فاصله دهید.

*بین مبلمان  چوبی و وسایل گرمایشی چون بخاری و شومینه، حداقل 1 متر فاصله باشد.

*مبلمان را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

*مبلمان را در معرض رطوبت شدید قرار ندهید.

*مبلمان را در فضاهای مرطوب و نمور چون انباری قرار ندهید.

*زمینی که مبل را قرار می دهید باید حتما خشک باشد والا رطوبت را جذب می کند.

*در صورت داشتن حیوانات خانگی، درزها و شکاف های مبل را حتما جارو بزنید و از پرزگیر استفاده کنید. از پک های پارچه ای نفتالین در شکاف های زیرین مبل استفاده کنید.

*برای جابجا کردن مبل هرگز مبل را روی زمین نکشید و برای جابجایی حتی روی سرامیک و پارکت هم باید دو دسته مبل را بچسبید و مبل را از روی زمین بلند نمایید.

*از قسمت تاج مبل و قسمت های منبت کاری شده برای جابجایی استفاده نکنید.

*اگر مبلتان دارای روکش پلی استر و یا پلی اورتان است برای جابجایی دستکش نخی بپوشید چون عرق دست سبب تغییر رنگ مبل خواهد شد.

*برای براقی مبل می توانید چوب مبل را واکس بزنید این کار، چوب مبل را براق و جذاب خواهد کرد. برای درست کردن واکس باید یک لیوان آب مقطر و کمتر از نیم فنجان سرکه طبیعی و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فراوری نشده ترکیب کنید و سپس این محلول را در اسپری بریزید و روی چوب مبل به یک سو بکشید و بعد از آن با پارچه تمیز مایعات را از روی چوب کامل کامل پاک نمایید.

این واکس زدن مبل را به مدت 3 ماه یکبار انجام دهید تا عمر مبل افزایش یابد.

اجتناب از آسیب به مبل

استفاده از روکش و پوشش برای مبل

روکش و یا پوششی برای مبل می تواند مبل را در برابر لکه ها و آسیب ها حفظ نماید. این روکش ها به راحتی قابل شستشو هستند و شما را از شستن خود مبل بی نیاز می کنند. روکش مبل، مبل را از خرابی ها و آسیب های روزمره حفظ می کند.

انتخاب محل مناسب برای مبل

بهترین فضا را برای مبلمانتان انتخاب کنید. مبل را در معرض نور خورشید و حرارت و رطوبت قرار ندهید.

ترتیب دادن به مبلمان

با ترتیب دادن به مبلمان می توانید فضا را منظم کرده و با کم نمخودن شلوغی اطراف مبل می توانید از آسیب رساندن فیزیکی به مبلمان جلوگیری کنید.

تعمیرات به موقع

در صورتی که مبل شما آسیب دید یا نیاز به تعمیر داشت بهتر است به موقع به داد مبل برسید و سریعا رفع عیب نمایید اینگونه از خرابی های بزرگتر مبل و هزینه های سنگین جلوگیری می نمایید.

از گذاشتن کلید یا وسایل نوک تیز و آسیب زا به مبل جا خودداری نمایید و همچنین در صورت ایجاد ترک یا شکاف در مبل، به سرعت به تعمیر آن بپردازید زیرا این آسیب ها می تواند جبران ناپذیر شوند.

برخی از مبل شویی ها مانند مبل شویی دلفین در تهران و اسلام شهر و پرند تعمیرات مبل را هم انجام می دهند که می توانید قبل از شستشوی مبل، تعمیر مبل را هم داشته باشید.

پاک کردن سریع لکه

پارچه رویه مبل را باید در صورت ایجاد لکه سریعا شستشو داد و در جهت رفع لکه برآمد تا لکه ها به سرعت پاک شوند زیرا با گذشت زمان لکه ها سخت خواهند شد و دیر تر پاک می شوند.

روش های نگهداری و مراقبت از مبل

در این قسمت به صورت جزیی روش های نگهداری و مراقبت از مبل در منزل را یادآور می شویم:

تمیزی روزانه مبل

تمیزی روزانه مبل بسیار مهم است زیرا اینگونه مبل را از گرد و خاک روزانه که بر روی سطح آن می نشیند نجات می دهید و درخشندگی را به مبل باز می گردانید. در این قسمت بهتر است از پرزگیر هم استفاده نمایید تا از شر پرز ها راحت شوید.

جلوگیری از رسیدن آفت به مبل

آفت ها می توانند مبل را مورد حمله قرار دهند از این رو باید برای جلوگیری از حمله آفات از اسپری ضد آفت استفاده کنید و اطراف مبل را با دقت و حوصله نظافت نمایید.

استفاده از لوازم نرم کننده

برای حفظ نرمی و لطافت مبل می توانید از نرم کننده های مناسب استفاده نمایید تا چوب مبل همواره مرطوب بماند و از خشک شدن آن جلوگیری شود.

نگهداری منظم از چوب

اغلب مبلمان کلاسیک از چوب ساخته شده است و نیازمند نگهداری منظم و به موقع می باشد. برای پاک کردن چوب از پارچه مرطوب استفاده نمایید و به سراغ مواد شیمیایی قوی نروید تا به سطح چوب مبل آسیبی نرسد.

شستشوی رویه مبل

پارچه رویه مبل را باید در صورت ایجاد لکه سریعا شستشو داد و در جهت رفع لکه برآمد تا لکه ها به سرعت پاک شوند زیرا با گذشت زمان لکه ها سخت خواهند شد و دیر تر پاک می شوند.

نباید های شستشوی مبل

یادتان باشد از شستشوی همیشگی پارچه مبل بپرهیزید زیرا سبب از بین رفتن کیفیت و دوام پارچه مبل می شود.

در هنگام شستشوی مبل از مواد شیمیایی قوی اصلا استفاده نکنید زیرا این مواد به پارچه مبل آسیب می زند.

برای پاک کردن و تمیزی مبل از برس های سیمی زبر استفاده نکنید زیرا باعث تخریب مبل خواهد شد.

فراموش نکنید که مبلمان در صورتی که به درستی نگهداری شوند با توجه به جنس چوب و پارچه طول عمری تا 20 سال هم می توانند داشته باشند.

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانید مبل شویی دلفین به عنوان تخصصی ترین مبلشویی در اسلامشهر ، تهران و پرند افتخار دارد کلیه خدمات نظافت مبل را در سریعترین زمان ممکن با بهترین تکنسین های ایران انجام می‌دهد.

4.7/5 - (8 امتیاز)

1 در مورد “راهنمای نگهداری و پاکسازی مبلمان”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس بگیرید