پاک کردن آدامس از روی مبل

پاک کردن آدامس از روی مبل

آدامس خوراکی جویدنی و خوش مزه ای است که چسبندگی زیادی دارد و به راحتی به هر سطحی می چسبد. برای پاک کردن آدامس از روی مبل باید یکسری مراحل را با دقت طی کنید که این کار نیاز به آموزش دارد و زمان بر خواهد بود. اگر آدامس به سطح مبل بچسبد، به راحتی از سطح مبل پاک نمی شود و می توان گفت لکه آدامس در دسته ی سخت ترین لکه ها بر روی مبلمان است که به سختی از بین می رود.

اگر زمان لازم را برای آموزش و انجام مرحله به مرحله ندارید بهتر است برای نجات از شر لکه آدامس، مبل خود را به مبل شویی های معتبر و با سابقه درخشان مانند مبل شویی دلفین در پرند و اسلامشهر بسپارید تا با حضور در محل به شستشوی تخصصی مبل بپردازند و مبل را عاری از هرگونه لکه کنند.

تکنیک های پاک کردن آدامس از روی مبل

در اغلب موارد دیده شده که افراد بعد از ایجاد لکه آدامس بر روی مبل، با چاقوی تیز به جان لکه آدامس می افتند و این بدترین کاری است که می توانند انجام دهند، چرا که این کار تنها پاره شدن مبل را در پی دارد بی آنکه لکه آدامس از روی مبل پاک شود.

زمانی که لکه آدامس روی مبل ایجاد شد، حتما باید در اسرع وقت لکه را پاک نمایید چرا که با گذشت زمان، آدامس به داخل بافت پارچه نفوذ می کند  و در این زمان به علت چسبنده بودن و لزج بودن سطح، لکه های زرد و بد شکلی روی سطح مبل ایجاد می شود.

پاک کردن لکه آدامس از روی مبل با دستکش لاتکس

برای پاک کردن لکه آدامس های تازه جویده شده که هنوز آدامس لزج و چسبناک است، می توانید از دستکش لاتکس استفاده کنید. ترفند دستکش لاتکس برای پاک کردن آدامس از روی مبل خیلی خوب جواب می دهد زیرا چسبندگی آدامس با سطح مبل زیاد نیست و اینگونه راحت به دستکش چسبیده و از سطح مبل بلند می شود.

پاک کردن لکه ی آدامس از روی مبل با یخ

برای پاک کردن آدامس از روی مبل چرمی می توانید از یخ استفاده کنید. یخ سبب انجماد سریع آدامس شده و چسبندگی آن را کم می کند. برای پاک کردن آدامس از روی مبل با استفاده از یخ، ابتدا قطعه یخ را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید و سپس قطعه یخ سرد را روی لکه آدامس قرار دهید و 30 ثانیه صبر نموده تا سرما به آدامس منتقل شده و آدامس سفت شود.

آدامس بعد از دادن سرما، سفت و حالت خشک پیدا می کند و شما به راحتی می توانید با دست و یا دستکش آن را از سطح مبل چرم جدا کنید. در این روش نیاز به هیچ گونه فشار یا کشیدن نیست و آدامس به راحتی از سطح جدا می شود.

پاک کردن آدامس از روی مبل با حرارت

برای پاک کردن آدامس از روی مبل با استفاده از حرارت یک دستگاه خشک کن یا دستگاه اتو بهره ببرید. برای این کار، ابتدا یک دستمال پنبه‌ای یا کاغذ جراری را روی لکه آدامس قرار دهید و سپس دمای دستگاه را به حداقل برسانید تا از خطر آسیب به بافت مبل جلوگیری شود و سپس دستگاه را بر روی دستمال یا کاغذ حرارتی گذاشته و بعد از چند دقیقه گذاشتن، بردارید تا لکه کاملا به پارچه یا جراری بچسبد.

توجه داشته باشید که در این روش به هیچ عنوان نباید از رطوبت استفاده شود. لکه آدامس با حرارت دادن شل می شود و به  پارچه می چسبد. در نهایت، می‌توانید محل لکه را با یک دستمال تمیز کنید چون ممکن است که آدامس از روی پارچه قبلی مجدد به مبل بچسبد.

پاک کردن آدامس از روی مبل با سرکه سفید

سرکه سفید ماده ای است که سبب شل شدن صمغ آدامس می شود. برای اینکار باید مقداری سرکه سفید را درون کاسه بریزید و به مدت 40 ثانیه درون ماکرویو بگذارید تا سرکه قدری گرم شود.

بعد از آن باید دستمالی را آغشته به سرکه سفید گرم شده کنید و سپس به مدت یک دقیقه پارچه را روی لکه ی آدامس نگه دارید. خواهید دید که لکه ی آدامس شل می شود و به راحتی با کمک دستکش لاتکس می توانید آدامس را از روی سطح مبل بردارید.

پاک کردن لکه آدامس از روی مبل با روغن

برای پاک کردن آدامس از روی مبل می توانید از روغن استفاده کنید. برای این کار دستمالی را آغشته به مقداری روغن کرده و آن را روی لکه آدامس مبل قرار دهید. بعد از زمان کوتاهی آن را بردارید، خواهید دید که لکه آدامس به راحتی از روی پارچه مبل جدا می شود.

پاک کردن لکه آدامس از روی مبل با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ، شکلات و کره ی بادام زمینی از جمله مواد خوراکی هستند که حلال آدامس می باشند و به راحتی سبب پاک شدن آدامس از روی سطح مبل خواهند شد. برای این کار باید سفیده ی تخم مرغ را از زرده جدا کنید و قدری سفیده را هم بزنید و سپس روی لکه آدامس بمالید. بعد از چند دقیقه خواهید دید که آدامس شروع به حل شدن در سفیده تخم مرغ می کند و به راحتی از سطح مبل کنده شده و می توانید سطح مبل را شستشو دهید.

اگر توانایی انجام این مراحل را برای از بین بردن و پاک کردن آدامس از روی مبل را ندارید مبل خود را به مبل شویی ها بسپارید تا به راحتی و در کمترین زمان مبل را شستشو داده و عاری از هرگونه لکه تحویلتان دهند.

مجموعه ی دلفین از جمله مبل شویی های معتبر و کارآمد در زمینه ی شستشوی مبل است که خدمات مبلشویی در تهران ، پرند و اسلامشهر را ارائه میدهد و به راحتی با حضور در محل می تواند شما را یاری کند. مبل شویی دلفین در پرند و اسلامشهر دارای دستگاه های مدرن و به روز است که مبلمان را در محل بدون هیچ گونه آسیب به بافت مبل شستشو می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس بگیرید