چقدر زمان لازم است تا مبلمان پس از شستشو خشک شود؟

چقدر زمان لازم است تا مبلمان پس از شستشو خشک شود؟

چقدر زمان لازم است تا مبلمان پس از شستشو خشک شود؟ این سوالی است که خیلی از مراجعان به مبلشویی دلفین می‌پرسند با برای دیدن جواب این سوال با ما همراه باشید:

در شستشوی مبل، مرحله ی خشک کردن مبل از همه مراحل مهم تر است چرا که اگر مبل به خوبی خشک نشود حتما رطوبتی که به تار و پود رویه و زیره مبل نفوذ کرده سبب ایجاد پوسیدگی در مبل می شود و اینگونه با یک شستشوی ساده مبل را از بین می برید.

زمانی که مبل را مواد مایع می شویید و مبلتان دچار رطوبت و خیسی می شود باید بعد از آن حتما مبل خشک شود و این خشک شدن هم باید در هوای آزادی که عاری از هر گونه گرد و خاک است صورت بگیرد چرا که اگر در هوای پر از گرد و خاک خشک شدن مبل را انجام دهید مبل خیس شما کاملا کثیف و کدر می شود زیرا این ذرات گرد و خاک و غبار موجود در هوا روی سطح مرطوب مبل می نشینند و سطح مبل را سیاه می کنند و اینگونه زحمتی که برای شستشوی مبل کشیده اید ، از بین می رود.

زمانی که مبل را در هوای آزاد می خواهید خشک کنید بسته به دمای هوای آن روز، دو تا سه روز یا حتی بیشتر ( بسته به میزان رطوبت رسیده به بافت مبل)  برای خشک شدن مبل زمان می برد.

عوامل موثر زمان خشک شدن مبل پس از مبلشویی

عوامل زیادی در مدت زمان خشک شدن مبل بعد از شستشو موثر هستند از جمله:

جنس پارچه مبل

پارچه رویه مبل سلیقه ای است و سطحی است که بیشترین آسیب به آن وارد می شود و بیشتر از دیگر قسمت ها در معرض کثیفی قرار می گیرد. بافت پارچه ها متفاوت است و هرچه بافت پارچه متراکم تر باشد آب و مواد شوینده را بیشتر جذب می کند و از طرفی هم نمی گذارد آب و مواد شوینده به بافت های زیرین نفوذ نماید.

باید بدانید که دستگاه مکنده آب و کف، روی پارچه هایی با تراکم کمتر بهتر عمل می کنند. یعنی پارچه هایی با تراکم کم، زودتر خشک می شوند.

میزان آب و کف و مواد شوینده استفاده شده

استفاده بیش از حد از آب و مواد شوینده در هنگام شستشوی مبل، مدت زمان خشک شدن مبل را بیشتر می کند زیرا تزریق بیشتر مواد شوینده، نفوذ به بافت های داخلی مبل را به دنبال دارد که برای جذب این رطوبت نیاز به زمان بیشتری داریم.

میزان تجربه و تخصص فرد شوینده

اگر فردی که مبل را می شوید، بی تجربه بوده و تخصص کافی را در زمینه شستشوی مبل نداشته باشد همین تاخیر در پاک کردن مواد شوینده و خشک نمودن مبل می تواند لکه و شوره روی مبل ایجاد نماید.

برخی از افراد بی تجربه، مواد پاک کننده را با آب زیاد تری ترکیب می کنند و اینگونه مواد روان تر شده و بیشتر به درون بافت مبل نفوذ می کنند و جذب این رطوبت نیازمند زمان بیشتری است.

دمای محیط

دمای پایین محیط سبب می شود که مبل کاملا خشک نشود و رطوبت موجود در مبل، بافت زیرین و رویی مبل را پوسیده کند. در صورتی که مبل دیر خشک شود سطح رویه مبل تیره تر می شود . پیشنهاد می شود اگر خودتان شستشوی مبل را بر عهده گرفتید حتما قسمتی از مبل را که دیرتر خشک می شود با باد سشوار خشک نمایید تا سطوح تیره روی مبلتان ایجاد نگردد.

مدت زمان خشک شدن مبل توسط مبل شویی ها

حال اگر قصد استفاده از خدمات مبل شویی را دارید، این سوال در ذهنتان نقش می بندد که برای خشک شدن کامل مبل چقدر زمان نیاز است تا من بتوانم از مبلم استفاده کنم؟

باید بدانید که زمانی که شستشوی مبل را به مبل شویی ها می سپارید دیگر نگرانی برای خشک شدن مبل نداشته باشید چرا که امروزه مبل شویی ها مجهز به دستگاه های پیشرفته ای هستند که خشک شدن مبل ها را در مدت زمان کوتاهی انجام می دهند.

مدت زمان خشک شدن مبل بسته به دستگاهی است که مبل شویی انتخابی شما استفاده می کند . دستگاه های قدیمی سه دستگاه جدا از هم به نام سمپاش و دریل و مکنده بودند که این دستگاه ها امروزه هم توسط برخی از مبل شویی ها استفاده می شوند.

دستگاه سمپاش، مواد شوینده را بر روی مبل پمپاژ می کند و دستگه دریل، با فرچه ای که دارد سطح مبل را میساید تا لکه ها از سطح رویه مبل پاک شوند و در آخر هم دستگاه مکنده تمام این کف های ایجاد شده و مواد شوینده را به درون خود می کشد.

این دستگاه های قدیمی ایراد بزرگی که دارند این است که حرکت فرچه دریل بر روی رویه مبل سبب می شود تا مواد شوینده از بافت سطحی پارچه عبور کنند و به فوم یا اسفنج زیری مبل برسند و اینگونه فوم مبل را خیس نمایند پس زمان خشک شدن مبل بسیار بیشتر می شود.

اگر مبل کثیف باشد و مدت زمان استفاده از دستگاه دریلی و مکش با فاصله بیشتری انجام شود ، آب و مواد شوینده با سرعت بیشتری به بافت زیرین مبل نفوذ می کنند و مکش به درستی انجام نمی شود.

امروزه دستگاه های جدید و پیشرفته ای برای شستشوی مبل آمده اند که مبل شویی های پیشرفته و تخصصی و البته مشتری مدار مجهز به این دستگاه ها هستند. این دستگاه ها اسپری وکیوم هستند و فاصله زمانی شستشو و مکش کمتر از 5 ثانیه به طول می انجامد و اینگونه نم کمی روی بافت پارچه می ماند که همین نم کم سریع خشک می شود از طرفی مکش سریع سبب می شود تا لکه های سخت با تکرار از بین بروند و اینگونه رطوبت زیادی به بافت زیرین مبل نمی رسد.

مبل شویی دلفین در اسلام شهر ، پرند و تهران فعالیت دارد و از جمله مبل شویی هایی است که مجهز به دستگاه های اسپری وکیوم می باشد و تمامی مواد شوینده و به روز را با خود دارد. کادر مجرب مبل شویی دلفین دوره های لازم برای شستشوی مبل را دیده اند و اینگونه شستشوی مبل را با هیچ آسیبی به مبل انجام می دهند.

دستگاه های مجهز مبل شویی دلفین بسیار پیشرفته هستند از این رو مدت زمان شستشو و خشک شدن مبل تنها چند ثانیه طول می کشد که در این ثانیه ها رطوبت آنچنانی در بافت رویه و زیره پارچه ایجاد نمی شود و همین رطوبت کم هم، با دستگاه مدرن مبل شویی خشک می شود.

4.7/5 - (12 امتیاز)

1 در مورد “چقدر زمان لازم است تا مبلمان پس از شستشو خشک شود؟”

  1. خیلی خوب بود ، همیشه نگران این بودم که مبل را به مبلشویی برای شستشو بدم ولی درست خشک نشه و بپوسه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس بگیرید